آرش روان

زیبایی های یک روان درخشنده

آرش روان

زیبایی های یک روان درخشنده

روش زندگی: سنگ یا آب؟


دو قطره آب که به هم نزدیک شوند، تشکیل یک قطره بزرگتر می‌دهند اما دوتکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی‌شوند.

پس هر چه سخت تر و قالبی‌تر باشیم فهم دیگران برای‌مان مشکل تر و در نتیجه امکان بزرگتر شدن‌مان نیز کاهش می‌یابد.

آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ، به مراتب سرسخت تر و در رسیدن به هدف خود لجوج‌تر و مصمم‌تر است.

سنگ، پشت اولین مانع جدی می‌ایستد اما آب، راه خود را به سمت دریا می یابد.

در زندگی، معنای واقعی سرسختی،  استواری و مصمم بودن را، در دل نرمی و گذشت باید جستجو کرد...

گاهی لازم است کوتاه بیایی...

گاهی نمی‌توان بخشید و گذشت اما می‌توان چشم‌ها را بست و عبور کرد به مانند آب!

گاهی مجبور می‌شوی نادیده بگیری...

گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوزی که نبینی.

ولی با آگاهی و شناخت!

و آنگاه بخشیدن را نیک خواهی آموخت...

چگونه کارها را نیمه تمام نگذاریم؟


بیشتر کارآفرینان دوست دارند که گهگاهی الهام هایی دریافت کنند. در واقع کل کسب و کارهای انگیزشی جزو صنعت در حال شکوفایی هستند. ولی وقتی همه این الهام ها هم برای انجام کارهایی که در لیست کارها دارید کافی نیستند چه باید کرد؟ در زیر سه رویکرد را معرفی کرده ایم که این فلسفه را عملی می‌کنند:

 

1. روی لیست وظایف تمرکز کنید.

همه وظایف را به صورت فهرست وار روی کاغذ، در تلفن همراه، برنامه کاربردی داخل تبلت یا ... یادداشت کنید. حتماً همه کارها را یادداشت کنید تا همه آنها را بطور متمرکز یک جا داشته باشید. زیرا وقتی کارها را در یادداشت‌های پراکنده بنویسید، داخل صندوق دریافتی ایمیل بگذارید، روی تکه کاغذهای مختلف بنویسید یا پشت پاکت یا چیزهای دیگر یادداشت کنید، نمی توانید مشخص کنید که کدام کارها را باید زودتر انجام دهید. یکی از برنامه کاربردی برای شروع برنامه Remember the Milk  است. این برنامه مدیریت لیست را در تمام دستگاه‌های شما متمرکز می‌کند. امروز از این برنامه کمک بگیرید و از آن استفاده کنید تا وظایف و کارهای متفرقه را در یک لیست اصلی بگنجانید.

 

2. آن را بطور منظم بروز رسانی کنید.

برای منظم کردن لیست خود باید کمی تعهد زمانی داشته باشید، ولی وقتی آن را متمرکز نمودید، پیگیری آن ساده‌تر می‌شود و می‌توانید سبک انجام کارها را برای همیشه تغییر دهید. گام بعدی چیست؟ لیست را بروز رسانی کنید. وقتی کارها انجام می‌شوند، آنها را از لیست خط بزنید یا حذف کنید. وقتی تاریخ‌ها تغییر می‌کنند، لیست را نیز تغییر دهید. وقتی کارهای دیگری اضافه می‌شوند، آنها را به لیست اضافه کنید. این لیست انعطاف پذیر انجام کارها را برایتان آسانتر می‌کند.

 

3. با کارهای سخت تر آغاز کنید.

نظرهای مختلفی درباره نحوه شروع کارهایی که در لیست وظایف نوشته‌اید وجود دارد، ولی شروع کردن با سخت‌ترین و دردناک‌ترین کارهای لیست، چند دلیل دارد. اول اینکه بار بیشتری از دوشتان کم می‌کند. وقتی کاری هست که می‌دانید حتماً باید انجامش دهید ولی نمی‌خواهید، نوعی حالت بیزاری در شما ایجاد می‌شود و آن کار از آنچه هست بدتر و سخت‌تر از آنچه هست جلوه می‌کند. این اغلب منجر به آن می‌شود که آن کار را به تأخیر بیندازید و در انجام آن تعلل کنید. شروع لیست با سخت ترین کارها به شما کمک می‌کند تا بار سنگین ذهنی را از روی دوشتان بردارید و بدین ترتیب بخش عمده لیست را تمام کنید. دوم اینکه وقتی وظیفه سخت و دردناک را انجام می‌دهید و تمام می‌کنید، حس دستاورد و موفقیت عظیمی به شما دست می‌دهد که به انجام بقیه وظایف لیست کمک می‌کند. این به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا کارهای دیگر را سریعتر تمام کنید و کارهای آسانتر باقیمانده که حس بدی به آنها ندارید را با لذت بیشتری انجام دهید و خیالتان راحت شود.