آرش روان

زیبایی های یک روان درخشنده

آرش روان

زیبایی های یک روان درخشنده

هفت پند مولانا!



در بخشیدن خطای دیگران مانند شب باش

 

در فروتنی مانند زمین باش

 

در مهر و دوستی مانند خورشید باش

 

هنگام خشم و غضب مانند کوه باش

 

در سخاوت و کمک به دیگران مانند رود باش

 

در هماهنگی و کنار امدن با دیگران مانند دریا باش

 

خودت باش همانگونه که مینمایی.

 

پس از تعمق در این هفت پند به این کلمات یک بار دیگر دقت کن:

 

شب ، زمین ، خورشید ، کوه ، رود ، دریا و انسان

 

*زیباترین خلقتهای آفریدگار *

 

آیا تو این چنینی؟

نظرات 5 + ارسال نظر
نفس یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ق.ظ http://gurestane-gham.blogfa.com

وب قشنگی داری خصوصا رنگ قالب وبلاگت روح نوازه،مطالبتم همینطور. پیش منم بیا،خوشحال میشم

فیروز جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:11 ق.ظ http://www.firooz.lxb.ir/

سلام ادریس جان. خیلی قشنگ بود دستت درد نکنه.
با اجازه سیوش کردم واسه خودم.

مهدی جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ

احسن، عالیه دوست عزیز موفق و سربلند باشی

****** سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

میگویند دلتنگ نباشم!
خداى من...
انگار به دریا میگویند خیس نباش
به آسمان می گویند بی ستاره باش
به زمین که ترانه نسرا
کوه را که بلند مباش
ای آتش نسوزان
خورشید تاریک شو
به مدار هستی می گویند بر رودخانه ای شو در خلافش برو
به هوا می گویند خفه کن
و در خلع زنده بمان
به پرنده می گویند پرواز نکن!

..اینچنین بودم.

مهدی چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ق.ظ

سلام ادریس جان
خیلی قشنگ بود
وبلاگت هم مبارک باشه
تبریک برای اینه که من اولین باره میام تو وبلاگت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد